Efekty

Jakie korzyści daje muzyka?

A czego dowodzą badania naukowe?

  • Rozwój kreatywności, pamięci i koncentracji
  • Rozwój logiki, myślenia, analizy i oceny
  • Nauka muzyki zwiększa wydajności mózgu
  • Poprawia koordynację rąk, oczu i ciała
  • Zwiększa się samoocena i poczucie własnej skuteczności
  • Muzyka pomaga wyrazić emocje i rozładować napięcie
  • Granie zespołowe uczy współpracy, harmonii społecznej, dyscypliny oraz osiągania wspólnego celu
  • Kreatywność76%
  • Wytrwałość81%
  • Wzmacnianie poczucia wartości79%
  • Pracowitość72%
  • Systematyczność66%
  • Pamięć59%
  • Efektywność gospodarowania czasem84%

Professional Research Center 2000: z badań wynika, że uczniowie, którzy uczyli się grać na instrumencie lepiej planowali zadania, koordynowali projekty w życiu codziennym. Uczniowie, którzy grają chętniej podejmują sie nowych wyzwań, lepiej potrafią wyrażać swoje niezależne idee przyjaciołom, nauczycielom i rodzicom. Nie obawiają się własnych przekonań The president’s council on the arts 1999

Muzyk podejmując ciągłe decyzje odnośnie tempa, tonu, stylu, rytmu, frazowania, i emocji utworu staje się bardzo dobry w organizowaniu i prowadzeniu wielu działań jednocześnie Ratey John J., MD. Instrukcja użytkownika do mózgu. New York: Pantheon Books, 2001. Nauka muzyki zachęca do samodyscypliny i staranności, to cechy, które przenoszą się potem na efektywną pracy i dobre nawyki w innych dyscyplinach. Michael E. DeBakey, MD, Baylor College of Music.

Podczas konferencji poświęconej muzyce w Ameryce w 2000r badania pokazały ze 73% uczniów uczących się grać na instrumencie nie sprawiało kłopotów wychowawczych i nie miało problemu z dyscypliną

Podczas egzaminu SAT (odpowiednik naszej matury) uczniowie, którzy uczęszczali na naukę gry na instrumencie otrzymali średnio 61 punktów więcej podczas egzaminów ustnych oraz 42 punkty więcej z matematyki niż rówieśnicy którzy nie grali. Music educators journal, Wrzesień 2000

Badania na University of California wykazały, że po ośmiu miesiącach lekcji gry na fortepianie, przedszkolaki wykazały 46% wzrost IQ rozumowania przestrzennego Rauscher, Shaw, Levine, Ky i Wright, Muzyka i Wydajność: związek przyczynowy University of California, Irvine, 1994

Najlepsi biznesmeni zgadzają się, że programy edukacji artystycznej mogą pomóc naprawić system amerykańskiej edukacji i lepiej przygotować pracowników do 21 wieku. Zmiana miejsca pracy zmienia się nasz pogląd Edukacji. Business Week, październik 1996.

Muzyka to komunikacja, kreatywność i współpraca, przez naukę gry, uczniowie mają okazję do rozwinięcia tych umiejętności, mogą wzbogacić swoje życie i doświadczać świat z nowej perspektywy. Bill Clinton, były prezydent Stanów Zjednoczonych Ameryki